volleyboll och ett återhämtningsmål

Skönt med lov! Jag började den här måndagen med att sova tills jag vaknade utan att ställa klockan, en lyx som jag inte är bortskämd med alltför ofta tyvärr. Sedan spenderade jag eftermiddagen med att ringa runt till en massa körskolor för att boka Risk1, Risk2 och 6 körlektioner under veckan. Ingen rast, ingen ro. Men det är lika bra att passa på när man har tid.
På måndagkvällar brukar det vara volleyboll i Aspenhallen i Tierp, som jag såklart ville vara med på!
Från klockan åtta till elva spelade vi, 3 timmar - puh! Men riktigt kul var det. Det är minst sagt ett blandat gäng som spelar - unga, gamla, damer, herrar, nästan nybörjare, nästan proffs. Hela tre lag (med avbytare!) fick vi ihop.
Blev såklart grymt hungrig efter det sjukt långa passet, jag är ju liksom vad vid att träna hälften så länge. Därför var det första jag gjorde när jag kom hem att göra iordning ett återhämtningsmål som jag kunde äta. Jag hade tagit med mig en banan att äta direkt efteråt, men den försvann långt tidigare.. haha.
Yoghurt med hallon och müsli och Oboy med marshmallows! Oboy är för övrigt ett jättebra återhämtningsmål. Jag vet, det kan låta konstigt... men jag ska förklara varför:
Efter att man har tränat behöver kroppen fylla på med nytt glykogen i musklerna - då är det bra med snabba kolhydrater (oboypulvret). Under återhämtningsprocessen behövs det också protein till musklerna som har brutits ner under träningen (mjölken). Bra va?
(Och marshmallowsen fyller väl inte direkt någon funktion, dom är bara goda)
/Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0