volleyboll och gym

Visserligen är vi hemma på lov nu och vila står på schemat, men lite träning blir det i alla fall. Igår kväll var det "motionsvolleyboll" igen i Tierp. Vi var 12 stycken vilket var perfekt för spel! Körde från 19 till 22 och det var ett par som droppade av i slutet. Då spelade vi 3 mot 3, och backspikespel. Det är såå kul att spela volleyboll inne ibland, men det märks att man är ovan. Första halvtimmen gjorde mina fötter jätteont, måste vara underlaget. Och sen fick jag träningsvärk i min Gluteus Maximus (dvs. rumpan).
Hittade mina gamla volleybollskor hemma, bra snygga är dom. Och världens äldsta knäskydd!
Sen idag frågade pappa mig ifall jag ville följa med på ett träningspass, "funktionell träning" på Aktivera i Tierp. Kul, tänkte jag - så vi åkte ner till klockan sju då passet skulle börja. När vi kom in fick vi veta att passet var inställt... Men, vi är riktiga fighters så vi gav inte upp för det! Åkte istället vidare till gymmet som hade öppet 45 minuter till. Så vi fick vår träning ändå, och ett riktigt power-pass blev det. Lite vila mellan övningarna för att hinna med allt man ville. Nu känner jag mig lagom mör i kroppen.
/Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0