Götlaborg

Som Anniken tidigare skrivit så beger vi oss mot Göteborg den här helgen! Jag åker tåget ner tillsammans med mamma på torsdag morgon, riktigt kul att hon vill följa med och kolla. Både på fredagen och söndagen kommer vi att spela i Nordstan (som för er som inte vet är ett stort shoppingcenter i centrala Göteborg), där de tar in en massa sand och bygger en plan med läktare endast för det här eventet. Hur coolt är inte det?

Jag har dessutom fått veta att de just nu håller på att bygga planen. Min kompis befinner sig i Göteborg just nu, och håller mig lite uppdaterad. Jag googlade på "beachvolley Nordstan" och hittade då den här bilden från 2010:

(källa)

Det som är kul med det här eventet (och liknande) är att folk som annars inte skulle gått och sett en beachvolleymatch kan få upp ögonen för sporten. Dessutom blir man alltid extra taggad när det är mycket publik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0