helgen som var!

I lördags var jag (Kristin) i det goa Götet och spelade en challenger-turnering med en partner jag inte brukar spela med, nämligen Camilla Nilsson. Hennes förstaval Kajsa hade blivit sjuk, och hon frågade därför om jag eller Anniken kunde/ville spela med henne. Anniken hade redan andra planer men jag sa att jag gärna spelade med henne!

Turneringen började klockan två på eftermiddagen, vilket var väldigt sent. Första matcherna gick vid klockan tre och det var gruppspelsmatcher. Man kvalar i tävlingen på sina entrypoints, och blir sedan rankad på lagets rankingpoäng. Eftersom Camilla har så sjukt mycket poäng blev vi andrarankade i tävlingen (trots att jag har mycket lägre poäng än henne).
Lite nervöst i början, men ju mer vi fick spela desto bättre gick det, och jag kan säga att jag alltid hade roligt på planen tillsammans med henne!
Här ser ni våra resultat från helgen, först gruppspelet och sen slutspelet. Vann de två första matcherna med 2-0 i set, men i både kvartsfinalen och semifinalen var det betydligt tuffare. 15-12 i avgörande set i båda matcherna, och jag var sjukt trött både under och efter slutspelsmatcherna. Men fast man är trött är det ändå någonting som gör att man fortsätter spela och kämpa, kanske är det för att man fokuserar så mycket på spelet och inte på att man är trött.
I finalen mötte vi Anna och Fia, ett stabilt lag som spelar bra tillsammans. Första set vann de lätt med 21-7, men i andra set spelade jag och Camilla mycket bättre och lyckades pressa dem till slutsiffrorna 21-19. Jag är nöjd över helgen, och den här upplevelsen kommer jag att komma ihåg länge! Blev också extra taggad på att spela fler turneringar, snart är det Easter Cup i Göteborg som vi hade tänkt åka på. Ska bli sjukt roligt!
Här är jag och Camilla efter turneringen, svettiga och fina. Det blev många ombyten under dagen, och i finalen fick jag låna ett rent linne av Camilla. Efteråt var det inte lika rent, genomvått och sandigt..
Sofia Ögren och jag efter att vi spelat finalen mot varandra! Fia ser aningen fräschare ut än jag.. lite kul bild, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0