bildbomb från tylösand

För en och en halv vecka sedan åkte vi ner till Tylösand för att spela beachvolley. På måndagen ringde Sigrid från Umeå till mig och frågade ifall jag ville spela på Swedish Beach Tour med henne, eftersom hennes partner Jenny blivit skadad. Glad och förvånad över att hon frågade mig svarade jag JA (efter ett telefonsamtal med Anniken). Kom ner på torsdagen och tränade ett pass med Sigrid, Camilla och Johan. På fredagen var det tekniskt möte på morgonen, och efter det tränade vi ett till pass med Tadva och Malin. Vi hade match klockan 15.00, mot rutinerade Camilla och Anne-lie.
Första matchen mot Camilla och Anne-lie. Jag gick höger och spelade försvar, första set gick väl sådär - men i andra set funkade spelet riktigt bra ibland, riktigt kul!
Man spelar efter ett system som kallas dubbeleliminering, vilket gör att om man förlorar två matcher har man åkt ut. En förlorad match innebar dock att vi hade en ny chans på lördagen, då vi mötte Emma Spetz och Frida Haugaard klockan 09.00. Supertaggade på vinst!!
Och VINST blev det!! Behöver jag säga att jag blev glad!?
Det blev hoppbilder, såklart!
Eftersom vi vann matchen gick vi vidare till kvartsfinal mot Tadva och Malin samma dag. Det började blåsa mycket så man var tvungen att tänka mycket på vinden! Vi spelade okej, men Tadva och Malin var bättre och vann med 2-0.
Sedan blev det bad! Inte så varmt, men skönt att doppa sig efter att man har spelat.
Det spelades också Open och Challenger på Tylösand, via Back to the beach. Efter att vi åkt ut gick jag dit för att kolla.
På vägen hittade vi det här snygga nätet! I och för sig ganska ospänt, men man ser ju ganska bra hur mycket det blåste.
Anniken spelade med Johanna från Göteborg, och de matcher jag såg spelade de jättebra! De gick till kvartsfinal, men där åkte de ut, inte så glada över vinden... och de var inte de enda.
Näva och Patricia från Beachhallen kom till semi i Open, stort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0