Helahalva resan

Ja då var även jag hemma från Österrike och EM, bättre sent än aldrig va. Nu blir de en lång uppsats för att försöka få med lite av vad vi upplevt, för jävlar vilken resa och jävlar vad kul de var!! Vi åkte mot österrike på onsdag morgon och var där runt tre och tränade då ett pass med israel och holland. De kändes bra och de var roligt att vara där och börja spela. Men de var så otroligt varmt kändes som att de skulle sluta med att jag spelade naken, men nej jag fick väll ha HELA matchstället på.. vilket innebär små bikinitrosor och sporttopp.
På kvällen var de tekniskt möte och senare fick vi veta vilka vi hade i gruppen vilket var nervöst, vi fick finland, lättland och ryssland vi visste inte så mycket om något av lagen mer än att man tänkte ryssar, långa, smala, sura, slår hårt. Inte alls fördommar.. Men de var inte bara fördommar för när vi väl stod på varsin sida av nätet och jag skulle ta en snabb analys var de-långa, smala, sura och ja. Dom slog hårt.
Dagen efter gjorde vi nästan som coach raz sa till oss en gång för länge sen, gå upp tre timmar innan match, yes sir! Snacka om att vi var taggade till tusen för den här första matchen!! Det började bra och vi tog hem första settet, sen fick dom de andra bara för att vi ville ha ett tredje he he. I tredje drog tyvärr lättland längsta stråt (stolt över mitt ordspråk där) och lyckades vinna med 15-12 i sista. Innan vi åkte tänkte jag för mej själv- vilken jävla upplevelse och erfarenhet att få åka och de får gå som de går, visst kul att vinna men de är första gången så de handlar om att få erfarenhet. Men efter matchen var jag arg som en jävla idiot och ville inte annat än att vinna!! De dära med erfarenhet va var de för jävla bullshit. Hehe försöker intala mej själv att de inte gjorde något att förlora, va tridde jag egentligen innerst inne.
Senare på kvällen var de finland på CC för er som inte förstod min fina förkortning så betyder CC center court.
Vi var taggade till tusen och visste att ju bättre vi gjorde de i denna match desto lättare var de att gå vidare som bra treor. Och bra match gjorde vi och vann med 2-0. Tyvärr fick jag lite ont i magen redan efter den matchen men tänkte inte så mkt mera på de.
Dagen efter var de ryssland som stod på schemat 12:50 och likadant i denna matchen: ju bättre vi gör de desto större chans har vi att gå vidare. På morgonen när vi vaknade kände jag mej lite hängig och hade fortfarande ont i magen. Fick inte i mej särskilt mycket frukost.
Men när vi väl stod på banan var de match och vi jobbade och slet och spelade ett bra första sett 21-15 men ett mindre bra andra sett 21-9.
Efter matchen var jag helt slut och låg och vilade tills vi fick reda på bam bam bam bam- OM VI GICK VIDARE.
De gjorde vi!!!
Vi skulle möta estland gruppettor som tydligen hade utklassat i sin grupp och vi var små ynka treor som precis lyckats komma vidare... Trodde dom.

Innan denna match mådda jag inte så bra och hade lite lite feber(men de visste ja inte då) men nu jäääävlar skulle vi öööösa i denna matchen! Så jag proppade i mej så mycket mat som gick och tog huvudvärkstablett. Sen värmde vi upp bra och var otroligt sugna på att spela. Vi inledde matchen med första settet till dom sen kom vi på att dom här estland tjejerna inte var så himla bra, så tog vi hem andra settet, sen var de jämt i tredje. Vi tog ungefär Varannan boll ända upp till 11-11 då drog vi ifrån och ledde med 11-14 och hade en boll kvar till vinst!!! En liten jävla bebis boll!! Som vi såklart inte lyckades fixa vid rätt tillfälle och förlorade med 17-15 i sista.

Ungefär där tog den otroligt roliga upplevelsen slut för mej- bytte beachbana mot sjukhussäng bytte kompisar mot gamla bajsspyande tanter bytte bollen mot dropp.
Är så himla arg och ledsen, hur stora är oddsen att bli sjuk just under EM? Som vi hade taggat för i två år.
Men vi spelade sjukt bra dom matcher vi spelade och det var så himla himla kul!!! Nej de här ska fan inte bli sista gången

/anniken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0